lördag 4 maj 2019

Månadsrapport april 2019

Hej igen! Detta blogginlägg kommer handla om mina ekonomiska förehavanden under april månad. Lönen landade på 27 806 kronor. Av dessa förde jag över 10 000 kr till Avanza, vilket ger en sparkvot på 36%.

Följande bolag delade ut en del av sin vinst till mig under april:


  • Industrivärden - 161 kr
  • Cloetta- 153 kr
  • Handelsbanken - 434,50 kr
  • Realty Income - 52 kr
  • Coca Cola - 52 kr
  • Boston Pizza - 79 kr
  • Digital Realty - 20 kr
Totalt blir detta 952 kr vilket är en ökning med 572% jämfört med april förra året, då jag fick 166,50 kr. Antal bolag som delar ut har också ökat från 4 st april 2018 till 7 st april 2019.

Under månaden som gått har jag köpt in två st Industrivärden samt tagit in en ny aktie till portföljen i form av det amerikanska bolaget Cardinal Health. 22 st köptes in på kursen 46,69 USD för 9735 kr.


I övrigt så pajade bilen häromdagen. Har lämnat in den på verkstaden, men inte fått något besked därifrån ännu. Bilen är rätt så gammal och skruttig, så om det blir för dyrt att laga den kommer jag välja att skrota den istället. I och med flytten så behöver vi inte längre två bilar i hushållet, och att göra oss av med den ena skulle innebära en ganska så rejäl minskning av månadsutgifterna. Vi får se vad som händer!


Ha en fortsatt trevlig vår!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar