söndag 28 april 2019

Månadsrapport mars 2019

Hej! Följande månadsrapport är försenad med flera veckor, och förklaringen är att vi har flyttat in i vårt nyinköpta hus och inte haft tillgång till internet förrän nu. Nu börjar vi så sakteliga komma i ordning med allt här hemma och jag har lyckats hitta en stund över till att presentera lite siffror för mars månad.

Lönen landade på 25 703 kr, och av dessa förde jag över 10 000 till Avanza. Trots att sparkvoten bara blev 39%, så känns det ändå helt okej. 10 000 kr är den högsta summan jag fört över till Avanza under en enskild månad. Jag hoppas att det kommer fortsätta så, och att jag kommer kunna spara ännu mer framöver.

Följande inköp gjordes under mars:


  • 26 Industrivärden
  • 3 Investor 
  • 20 SCA
  • 8 Castellum
  • 50 Cloetta
  • 10 Axfood
  • 17 Handelsbanken
  • 5 Kinnevik
  • 1 Coca-Cola

Jag tog även beslutet att sälja av samtliga mina aktier i Ratos. Gjorde tyvärr en förlust på ca 45%, men ibland är det bättre att bara riva av plåstret. Köpte Industrivärden istället vilket känns som ett vettigare innehav.

Jag fick utdelning från följande bolag under mars månad:

  • Realty Income - 51 kr
  • Johnson&Johnson - 67 kr
  • Boston Pizza - 80 kr
  • Castellum - 259 kr
  • Axfood - 252 kr
  • SCA - 112 kr
Totalt blir det 821 kr i erhållen utdelning. Det är en ökning med 50% sedan mars förra året då jag fick 547 kr. 

Det tickar på! 821 kr räcker till mat och hushållsartiklar i två veckor för mig, vilket inte är fy skam :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar