torsdag 8 februari 2018

När kommer utdelningen?

Jag väntar fortfarande på min livs första utdelning från mina aktier. Förut hade jag bara fonder och då syns inte utdelningen, utan den återinvesteras direkt vilket på så sätt ökar värdet på fonden.
   Köpte mina aktier i januari vilket gör att jag sannolikt går miste om en del pengar från bolag som delar ut tidigt på året.

Jag har ju dock två månadsutdelare i form av Boston Pizza RIF och Realty Income Fund, så förhoppningsvis får jag ta del av deras utdelningar i februari. Även om det inte lär bli några större summor så är det ändå med en barnslig förväntan jag ser fram emot att se de första kronorna trilla in på kontot.




I övrigt så har mina innehav gått ner drygt 3% idag. Det är inget jag grämer mig över dock, utan ser det mest som ett tillfälle att fylla på med aktier till ett lägre pris.

Till exempel så står Castellum idag på knappt 127 kr, jämfört med när jag köpte den för 140 kr.

Ser verkligen fram emot löning, speciellt som jag kommer få ganska många övertidstimmar den här månaden. Men det är 16 dagar kvar, så det är bara att hoppas att börsen backar ännu mer tills dess.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar