onsdag 31 juli 2019

Månadsrapport juli 2019

Juli månad har förflutit och det har blivit dags för mig att avlägga ännu en rapport om mina ekonomiska förehavanden.
Tyvärr råkade jag ut för en olycka för ett tag sen med sex veckors sjukskrivning som följd. Detta har resulterat i att lönen landande på blygsamma 22 166 kr.
Av dessa amorterade jag 4000 kr samt förde över 11 000 kr till Avanza. Tillsammans blir det 15 000 kr, vilket ger en sparkvot på 67%. Det är endast en procentenhet lägre jämfört med föregående månad, då jag slog nytt personbästa med 68% sparkvot.

Min slutsats är att det har blivit betydligt enklare att hålla en hög sparkvot sen vi köpte huset, då boendekostnaden numera består till största delen av amortering (vilket är ett slags sparande), istället för hyran vi betalade till någon annan när vi bodde i  lägenhet.

Under månaden som gått har jag köpt på mig 13 stycken Handelsbanken, 2 stycken Realty Income samt 13 EPR Properties.
Den sistnämnda är en månadsutdelare som jag inte haft i portföljen sen innan.


Följande bolag har delat med sig av sin hårt förtjänade vinst till mig under juli:

  • Disney - 49,91 kr
  • Realty Income - 53,07 kr
  • Cardinal Health - 99,20 kr
  • Coca-Cola - 55,71 kr
  • Boston Pizza - 90,52 kr
  • Digital Realty - 100,17

Sammanlagd utdelning uppgår till 448 kr, vilket är en procentuell ökning med 157% sen juli förra året då jag fick 174 kr.

Hoppas alla får en fortsatt trevlig sommar! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar