tisdag 1 januari 2019

Månadsrapport december 2018

Det har blivit dags att sammanställa årets sista månadsrapport, och jag börjar utan vidare omsvep med att redovisa lön och sparkvot.





Lön & sparkvot

Lön: 31 581 kr

- 10 000 kr till kontantinsatsen som förs över till ett sparkonto med 0,75% ränta.

- 2500 kr överfört till Avanza.

Sammanlagt blir det 12 500 kr vilket ger en sparkvot på 39,6%. Det är ganska långt under min målsättning att hålla en genomsnittlig sparkvot om 50%, men december är en dyr månad för oss barnfamiljer. Det går inte att komma ifrån. Dessutom hade jag några engångsutgifter som inte gick att skjuta upp tyvärr, men jag hoppas att januari ska bjuda på lite lägre utgifter.

Det har inte blivit några inköp av aktier i december, då tiden inte har räckt till.


Utdelning december

Följande bolag har valt att dela med sig av sin vinst till mig:

  • Realty Income - 42,42 kr
  • Coca Cola        - 42,01 kr
  • Johnson&Johnson - 48,85 kr
  • Boston Pizza - 58,17 kr
  • Starbucks - 27,60 kr
Totalt utdelning efter källskatt blir 219,05 kr. Fortsätter det så här, så täcker mina utdelningar snart både sillen och julskinkan!


God fortsättning allihopa!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar