söndag 2 september 2018

Månadsrapport augusti 2018

Varmt välkomna ska ni vara till Ekorrens månadsrapport för augusti 2018. Dessvärre kommer det inte bli någon vidare munter läsning, då bilen blev underkänd på besiktningen och det kostade en hel del att åtgärda bristerna.

Fakturan från bilverkstaden slutade på hela 13 500 kronor! Det är typiskt att detta skulle ske just denna månaden, då lönen blev lägre än vanligt på grund av lite ledighet.
   Med en lön på 22 650 kr efter skatt, så finns det inget utrymme överhuvudtaget att spara några pengar vare sig i aktier eller till kontantinsatsen. Sparkvoten blir alltså 0% för augusti!

Det är surt, men det hjälper inte att gå runt och gräma sig. Jag har ju trots allt redan sparat ihop mer pengar hittills i år än vad jag gjorde under hela förra året. Om det är något jag har lärt mig av detta, så är det vikten av att ha en rejäl buffert för oförutsedda händelser. Nu lyckades jag styra upp situationen ändå, tack vare att mina fasta utgifter är så pass låga. Men det är ändå tråkigt att inte kunna spara nånting alls.

 Efter årsskiftet får jag nog sätta upp något slags mål för hur mycket jag vill ha i buffert. Det är trots allt en trygghet i den personliga ekonomin som alla borde ha.


Utdelning augusti

Boston Pizza:       34,31
Procter&Gamble: 39,18
Realty Income:     39,49
Starbucks:             27,85

Totalt: 140,83 kr



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar